יום חמישי, 24 באוקטובר 2013

סַפָּרִים רבותי, סַפָּרִים - פרדוקס לימודי הספרות

סִפְרוּת או סַפָּרוּת?

כמו בכל תחום אחר בחיים היום, צעירים המתעניינים בלימודי הספרות ועיצוב השיער, פונים ראשית לאינטרנט על מנת לקבל מידע מקדים, שיעזור להם לקבל החלטה לגבי העתיד המקצועי שלהם. באופן מפתיע, רבים מהם נתקלים במכשול לא צפוי בדרך למידע – גוגל לא יודע (עדיין) לנקד את הביטויים שאנחנו מחפשים.
כתוצאה מכך, רוב תוצאות החיפוש שמתקבלות כאשר מחפשים את הביטוי "לימודי ספרות", רלוונטיות יותר למי שמתעניין בפועלם של שייקספיר, המינגווי ודוסטוייבסקי, ופחות לאלה שמבקשים ללמוד את רזי מקצוע עיצוב השיער וסודות הטיפוח.

לחפוף או לא לחפוף, זאת השאלה

אמנם מדובר בבלבול הנובע מפגם טכני קטן במנוע החיפוש, אך אין הוא מופרך לחלוטין. בין ספרים וספרים התקיים קשר הדוק לאורך השנים. דמותו של הספר שיחקה לא פעם תפקיד מרכזי בעלילות של סיפורים.
האמת, שלא באמת חייבים לבחור בין עט הסופרים לבין מכונת התספורת. אפשר ליהנות מכל העולמות. אז במיוחד למי שאוהב ספרים, לא פחות מתספורות, תרשו לנו לנצל הזדמנות זאת ולהמליץ לכם על שלושה ספרים ספרותיים במיוחד, שכדאי שתכירו. מי יודע, אולי הם יתנו לכם השראה לכתוב את רב המכר הבא בין החפיפות.


הטוב, הרע והנזק.

1.      פיגארו: גיבור המחזה "הספר מסביליה", של פייר בומרשה הצרפתי, המגולל את סיפורו של ספר החצר פיגארו, שמוצא את עצמו בעל כורחו (כמו ספר אמיתי) בסוד העניינים של פרשיית אהבים סודית ומחליט לעזור לשני הנאהבים הצעירים לממש את אהבתם, בניגוד לרצונו של הרוזן העשיר, אותו הוא משרת. מדובר במחזה ראשון מתוך טרילוגיה על מעלליו של הספר החביב. דמותו של פיגארו הופיעה בהמשך גם באופרות, שעובדו על פי המחזות. הקטע המוזיקלי המפורסם ביוצר מתוכן הוא שירו של פיגרו מהאופרה "נישואי פיגארו" של מוצארט, שזכה לאין ספור אזכורים ביצירות שונות, כולל המחווה בלתי נשכחת של טום וג'רי.

2.      סוויני טוד: "הספר השטן מרחוב פליט". המחזה, שעובד בהמשך גם למחזמר מצליח בברודווי, מציג לעולם את דמותו האפלה של סוויני טוד, האלטר-אגו של הספר בנג'מין ברקר, שנשלח לכלא על לא עוול בכפו, על ידי שופט מושחת, שחשק באשתו. מסע הנקמה של טוד כלל שימוש יצירתי במיוחד בתער הגילוח שלו על הגרונות של לקוחותיו, כאשר האופה נלי לאבט, עזרה לו להיפטר מהגופות בצורה של (לא עלינו) פשטידות בשר. הסרט עובד בשנת 2007 לסרט בבימויו של טים ברטון ובכיכובו של ג'וני דפ בתפקיד הספר השטן.

3.      דלילה: היישר מהתנ"ך. ככל הנראה הספרית הידועה ביותר לשמצה בהיסטוריה. דלילה, בת זוגתו של שמשון הגיבור, תיזכר לנצח בתור מי שעשתה את הנזק הגדול ביותר ללקוח שלה. למרות שהתבקשה בבירור לא לגעת בשיערו של שמשון, מקור כוחו האדיר, לא התאפקה דלילה וגזזה אותו בשנתו. שמשון קם בלי שיער, בלי כוח ובלי אפשרות להילחם בפלשתים המנוולים. סופו לא היה טוב.
מוסר ההשכל של הסיפור של דלילה ברור לדעתנו – אם לא למדת ספרות, אל תיגע במספריים! בספרות אין מקום לחובבנות. לעולם לא תדע איזה נזק אתה עלול לעשות ללקוח שלך. ואם כבר ללמוד אז רק אצל הטובים ביותר. הירשמו עוד היום לבית הספר לספרות "דיאנה" J


ותקראו ספרים!

תגובה 1:

  1. titanium arts
    TATONIC ART CUSTOMING gri-go.com · mens titanium wedding bands TATONIC ROCKING https://octcasino.com/ T-TATONIC ROCKING T-TATONIC ROCKING T-TATONIC. This 1등 사이트 unique and original design is 바카라 사이트 crafted with the use of sustainable

    השבמחק